رابطه ی بین سبک رهبری مديران ، جو مدرسه و اثر بخشی مدارس متوسطه-پایان نامه ارشد

آموزش کامل پایان نامه نویسی مخصوص مقطع کارشناسی ارشد

دانلود متن کامل پایان نامه - همه رشته ها -


دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه : رابطه ی بین سبک رهبری مديران ، جو مدرسه و اثر بخشی مدارس متوسطه شهر اقلید 

تفاوت کارایی و اثربخشی

هدف اصلی تمام سازمان ها ارتقاء کارایی و اثربخشی است . بر اساس عقاید صاحب نظران امروزه توجه به کیفیت باعث تقدم اثربخشی بر کارایی گردیده است .به خصوص درسازمان های آموزشی که دارای اهداف کیفی بوده و سوددهی جایگاه مهمی را اشغال نمی کند ، اثربخشی عامل مهم و رکن اساسی در خور توجه است . بسیار دیده می شود که مدارس با شرایط یکسان میزان اثربخشی و موفقیت متفاوتی دارند . یا مدیری که در یک مدرسه اثربخش است و در مدرسه دیگر این طور نیست (کولانچی ، 1374) .

از دیدگاه صاحب نظران مفاهیم کارایی و اثربخشی در سازمان های گوناگون به اشکال متفاوتی تفسیر و توجیه می شوند . اثربخشی و کارایی یک مقوله همه یا هیچ نیست . اثربخشی درجاتی دارد و نسبی است و هر چه سازمان به تحقق اهداف نزدیکتر شود و میزان تحقق اهداف بیشتر باشد سازمان اثربخش تر است .

دراکر [1] (1964) اثربخشی را انجام دادن کارهای درست یا کار درست انجام دادن تعریف کرده است اثربخشی به انجام درست به نحوی که به تحقق اهداف منجر گردد اشاره دارد . کارایی انجام درست کارها یا کارها را درست انجام دادن است . به عبارت دیگر توانایی به کارگیری حداقل امکانات و منابع در جهت نیل به مقاصد سازمان است .

[1] – Drucker

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1 . تبيين سهم سبك رهبري مديران و جو مدرسه در پيش بيني اثر بخشي مدارس.

  1. تبيين رابطه بین ابعاد جو مدرسه با اثر بخشي مدارس .
  2. تبيين سهم ابعاد جو مدرسه درپيش بيني اثر بخشي مدارس.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان :  رابطه ی بین سبک رهبری مديران ، جو مدرسه و اثر بخشی مدارس متوسطه شهر اقلید